Informácie o objednávaní tovaru
Uvítali by sme, keby ste objednávali tovar e-mailom počítačovej siete internet, namiesto faxom. Znížite tým možnosť vzniku chýb pri spracovaní Vašej objednávky a urýchlite jej spracovanie. Tu sú informácie o objednávaní tovaru e-mailom:
1. Objednávku vytvoríte ako súbor vo formáte XLS (zošit programu Microsoft Excel verzia 4.0) alebo DBF 4 (dBASE IV) príkazom "Uložiť ako..." z programu Microsoft Excel. Ďalšou možnosťou je vytvoriť súbor vo formáte TXT (ASCII), z ľubovolného textového editoru.
2. Názov súboru Vaše zákaznícke číslo doplnené zľava nulou na 4 znaky + 4 ľubovoľné znaky (napr. dátum alebo Vaše číslo objednávky) + prípona. Príklad: 09990218.TXT = objednávka zákazníka č. 999 z 18. februára.
3. Obsah súboru XLS súbor (Microsoft Excel verzia 4.0): 1 stĺpec: katalógové číslo alebo EAN kód 2 stĺpec: počet 3 stĺpec: popis - nepovinné DBF súbor (dBASE IV): 1. pole: KAT_CISLO (character) 2. pole: POCET (numeric) 3. pole: POPIS (character) - nepovinné TXT súbor (ASCII): Riadky, obsahujúce katalógové číslo a počet (prípadne popis objednávaného tovaru). Jednotlivé položky riadku oddeľujte čiarkou alebo tabelátorom. Príklad: 9866536,2,CD/Muller/Monogamny vztah Je dobré, ak súbor obsahuje aj 3. pole s popisom tovaru (Nosič/Interpret/Titul). Ak katalógové číslo nie je nájdené v našom katalogu, obsluha hľadá tovar podľa popisu tovaru, ak je uvedený.
4. Keď máte objednávkový súbor vytvorený, pribalte ho do e-mailovej správy,v ktorej do poľa "Komu" zadáte našu e-mailovú adresu objednavky@zavodsky.sk a do poľa "Predmet" zapíšte slovo "Objednavka". Takto vyplnený e-mail potom pošlite do našej schránky.
Poznámka: V katalógovom čísle nesmiete napísať medzeru ani rôzne iné znaky, ktoré nie sú súčasťou katalógového čísla, lebo Vám túto položku náš program nespracuje správne ! Priložené súbory (09990218.dbf, 09990218.txt a09990218.xls) sú príkladom, ako by mal vyzerať súbor objednávky v jednotlivých formátoch.
|
Používanie pomlčiek v katalogových číslach !!!
Aby sme zamedzili chybným dodávkam tovaru (najmä u internetových objednávok, avšak chybu nemožno vylúčiť ani u klasicky zasielaných objednávok), sme nútení Vás žiadať o presné používanie pomlčiek v katalógových číslach. Je nevyhnutné ich uvádzať len pri objednávkach od vydavateľstva – MONITOR/EMI.
U všetkých ostatných vydavateľstiev prosím pomlčky NEUVÁDZAJTE !!!! V prípade, že pomlčku chybne uvediete môže sa stať napr. nasledujúca zámena titulov:
Názov titulu |
Bořek SLEZÁČEK a raketa |
|
HAPPY MONDAYS – Yes, Please |
Príslušné katalógové číslo titulu |
520026–2 (CD) |
|
5200262 (CD) |
Ako možno vidieť na uvedenom príklade, obe katalógové čísla sú podobné, nie však identické. Rozdiel je práve v tej pomlčke ! (Problém by vyriešilo používanie čiarkových (EAN) kódov...)
Ďakujeme za porozumenie. Alexander Liška, 30.3.1999. DEADLINE - uzávierky príjmu objednávok pre daný deň.
Deň v týždni |
Čas |
Vydavateľstvo |
Utorok |
10:00 hod. |
Forza, Warner |
Streda |
10:00 hod. |
Sony |
Štvrtok |
10:00 hod. |
EMI/Monitor, Universal. Bonton Home Video, Magic Box |
Objednávky prijaté po uvedenej hodine budú vybavené nasledujúci pracovný deň. U ostatných vydavateľstiev nie je stanovený pevný deadline. Poznámka k evidencii nevybavených objednávok ("backorder")
Nie je želateľné, aby sa v backorderoch (evidencia nevybavených objednávok) dlhodobo nasilu držali akékoľvek tituly. Môže sa tak stať z 3 základných dôvodov: Dôvod 1: Titul (novinka) ešte nevyšiel, resp. sa posunulo vydanie. Dôvod 2: Položku prehliadol pri evidovaní našej objednávky pracovník českého alebo slovenského partnera daného hudobného vydavateľstva (label). Dôvod 3: Položku prehliadli, resp. nemajú v databáze v centrálnom európskom sklade (Spoločnosti Popron a Monitor majú zatiaľ vlastné sklady v Prahe). V prvom prípade by zákazník mal titul po vydaní obdržať. To sa avšak nestane v druhom a treťom prípade. Naša spoločnosť sa môže dozvedieť o neevidovaní určitého titulu len na základe kontroly a tú nie je možné robiť dostatočne často pri takom veľkom počte položiek a toľkých zákazníkov. Preto pripomíname na možnosť zákazníkov upozorniť svojho dealera, alebo pracovníkov skladu našej spoločnosti na problémové položky. Zaručujeme zákazníkom čo najpromptnejšiu písomnú, mailovú, faxovú alebo telefonickú odpoveď.
Ďakujeme za spoluprácu. Alexander Liška, Distribúcia Závodský s.r.o., Nitra
Riešenie problému s poškodenými obalmi.
Vzhľadom k pretrvávajúcim problémom a vzrastajúcim sťažnostiam ohľadom znehodnotených obalov a trayov na tovare, ktorý naša firma s.r.o. Nitra distribuuje zákazníkom, ale i ktorý prijíma späť od zákazníkov z remitend, pristupujeme počnúc dňom 1.2.2000 k nasledujúcemu riešeniu.
Všetok tovar, ktorý sa vracia späť do našej firmy z remitend musí byť v bezchybnom stave tak, ako i tovar, ktorý sa z našej firmy distribuuje. Tento tovar prejde v sklade kontrolou, pri ktorej sa zistia prípadné nedostatky /etikety, zvyšky lepidla, fraktúry../. Obaly sa v tomto prípade vymenia a ich cena sa automaticky doúčtuje k faktúre zázakníkovi.
Znamená to, že z našej firmy by sa nemal k zákazníkom dostať žiadny tovar, ktorý by bol akýmkoľvek spôsobom znehodnotený, alebo poškodený. Ak sa tak nedopatrením stane, stačí reklamáciu nahlásiť na najbližšej objednávke do 7 dní od dodávky tovaru. V najbližšej dodávke Vám naša firma zdarma automaticky pribalí k tovaru reklamovaný počet MC, CD, CM a 2CD obalov alebo trayov.
Veríme, že navrhovaný spôsob pomôže vyriešiť “etiketový” problém s obalmi!
|